Startmöte 22/8 2016

tisdag 23 augusti 2016

Måndagen den 22/8 hade vår klubb sitt startmöte inför hösten

Lars-Georg Bergkvist var jourhavande President i Anders Ulfhielms sjukfrånvaro.
För mer text, klicka på rubriken till dagens möte.

Dagens vinlotteri hölls av Anders Rylander som tillsammans med Rolf Holm kommer att hålla i vinlotterierna då Ivan Österblad av hälsoskäl dragit sig tillbaka.
Lennart Axhamn överämnade diplomet som klubben fått av distiktet för näst bästa hemsida under Rotaryåret 2015-2016.
L-G Bergkvist har sökt och fått beviljat bidrag från distriktet för våra två projekt, Portee i Sierra Leone och för vår medverkan i projektet El Sistema (musik för unga). Det är hög tid att anmäla sig till klubbens 50-årsjubileum som hålls den 23/9 kl 18.30 på Sjökrogen Glashyttans Värdshus. Anmälan senast den 31/8.
Kjell Westerberg informerade om programverksamheten under hösten. Det är redan ett fullspäckat program. Programmet kommer att presenteras på vår hemsida så snart vi fått ordning på behörigheterna för inläggning av programpunkter för de nya programansvariga.
Vi har en utbytesstudent detta år och hon heter Katherine Phillips och går på S:ta Ragnhildsgymnasiet. Klubben har beslutat att bekosta hennes skolluncher.
Vi får Guvernörsbesök den 3/10 2016. Distriktskonferensen hålls den 15-16/10.