Klubbmöte 15/5 2017

måndag 15 maj 2017

Måndagen den 15/5 2017 hade vi ett internt klubbmöte som leddes av vår President Anders Ulfhielm.

Hur ser vår klubb ut om 10 år. Anders uppmanade till ett antal "bikupor" där vi två och två eller i mindre grupper diskuterade olika frågor.
Vad var det bästa med dagens möte: Föredrag, umgänge/ha roligt, lunchen, vinlotteriet, lära sig nya saker, samverka, yrkesnätverk, ha nytta/göra nytta

Gunnar Lind föreslog att vi skulle samla vissa programpunkter t.ex lokalpolitik under en månad, transportfrågor under en månad, hälsofrågor under en månad etc. Någon föreslog också mer demokrati inom klubben med fler medlemsenkäter. Vi diskuterade sammanslagning av Södertäljeklubbarna till en gemensam klubb i ett 10-års perspektiv. Vi diskuterade eventuella satellitklubbar på Astra-Zeneca och Scania. Vi diskuterade företagsabonnemang och vi diskuterade sociala medier. Mer projektinriktad verksamhet i klubben i stället för kommitté verksamhet.