Klubbmöte

tisdag 16 april 2019

Måndagen den 11 mars hade vi ett klubbmöte under ledning av vår President Bengt Nylander.

SÖDERTÄLJE ÖSTRA RK

Veckobrev från den 11 mars 2019

President: Bengt Nylander

Dagens möte inleddes med att vår Persident hälsade medlemmar och gäster välkomna.

Vi var 27 närvarande varav två gäster och två nya medlemmar som skulle väljas in under dagens möte.

Anders Rylander förrättade dagens  vinlotteri.

Stefan Ljungberg berättade att en av våra tidigare medlemmar Bengt Strömvall nyligen avlidit. Bengt Strömvall hade varit Rektor i flera av skolorna i Södertälje.

Gunnar Borgsten hade deltagit i ett möte i Nyköping för utresande utbytesstudenter och deras föräldrar. Gunnar berättade också kort om aktiviteter som vår utbytesstudent från Florida, Caroline Bernet varit med om och skulle vara med om, bl.a Kirunaveckan där de bl.a skulle besöka Ishotellet.

Därefter valde klubben in Christer Äng och Lennart I Karlsson till nya medlemmar i klubben.

Christer Eng                                                         Lennart I Karlsson

De fick sina nambrickor och Rotarynålar av vår President Bengt Nylander. Båda nya medlemmarna höll sedan var sitt kort mini-mini-ego föredrag. Christer Eng kommer från Byggbranchen och extraknäcker på XL-bygg i Stockholm. Lennart I Karlsson är från El-branchen och har varit verksam på Astra Zeneca och har egen konsultverksamhet.

Därefter presenterade Arbetsgruppen för medlemsutveckling en ppt presentation över vad arbetsgruppen hittills hunnit med att diskutera på de fyra möten gruppen haft sedan början på januari 2019.

Arbetsgruppen hade fått input till sitt arbete frå Bengt Nylander, Sonia HOlz, Tomas Nilsson och Anders Ulfhielm.

Deltagare i arbetsgruppen har varit Bengt Nylander, Anders Jonsson, Ann Westerberg och Lennart Axhamn (Sammankallande)

Arbetsgruppens ppt presentation bifogas.

Vi skall snarast få igång information om våra kommande möten och talare i Länstidningen.

En gång per halvår skall vi bjuda in allmänheten till informationsträffar på kvällstid med dryck och tilltugg. Lennart visade en gul Rotaryväst som han köpt in. Tomas Nilsson och Anders Rylander vill också köpa in var sin Rotaryväst, Lennart fixar det, pris c:a 250 kr per väst. Klubben kommer att köpa in en Roll-Up med lämplig text/bild till ett pris av runt 1200 kr plus moms och frakt. Våra projekt diskuterades. Medlemmar som har förslag på ytterligare projekt eller aktiviteter uppmanas ta kontakt med arbetsgruppen

Vid tangenterna