Guvernörsbesök 2/9 2019

måndag 2 september 2019

Måndagen den 2/9 hade vi besök av vår distriktsguvernör GunMari Östedt-Axelsson från Mariefreds Rotaryklubb. Hon träffade styrelsen i klubben under en halvtimme före lunchen och hon var sedan dagens talare.

Hon berättade kort om sin bakgrund inom näringslivet med försäljning och PR. Hon har också ett eget företag inom PR-området. Hon hade en omfattande ppt-presentation som hon inledde med ett videoklipp där vår nuvarande RI-president Mark Daniel Maloney sjunger ett operastycke. Hon nämnde också Distriktsteamets uppgifter att stötta klubbarna inom olika områden som medlemsrekrytering och PR. Hon pratade också om RYLA-verksamheten inom Rotary.
Hon uppmanade klubben att ta kontakt med den lokala FN-förening som finns i Södertälje. Hon nämnde också Satelleitklubbar till Rotary som skall ha minst 8 medlemmar och ha en ordinarie Rotaryklubb som sin fadder. RotarAct klubbar och Interakt-klubbar nämndes också. AG Sven Berg var hennes följeslagare och berättade kort om sig själv. GunMari avtackades med en vamn applåd efter sin presentation