Round Table

måndag 16 december 2019

Måndagen den 16 december 2019 hade vi höstens sista lunchmöte före jul och nyårshelgen. Vår President Anders Jonsson presenterade dagordningen för dagens klubbmöte.

Stefan Ljungberg gjorde en ljudinspelning för mer är 50 år sedan av Bachs Juloratorium. Nu spelade han upp ett 6 minuter långt inslag från den inpelningen. Sedan fick Örjan Urve ordet och presenterade de kommande programpunkterna som vi har klara för våren. Programmet är nu fyllt med programpunkter fram till och med slutet av april. Sedan fick Lennart Axhamn ordet och presenterade information från utvecklingsgruppen som hade sitt senaste möte den 2/12. Ann Westerbergs förslag till utbildning av gymnasieelever i ledarskapsfrågor väntar fortfarande på klartecken från kommunen. Informationsmötet för allmänheten den 8/10 gav endast en extern deltagare som Åke Andersson bjudit in. Vi kommer att försöka med nytt informationsmöte under våren. Vår informationsfolder behöver revideras på några punkter inför en nytryckning. Klubbens deltagande i Företagardagarna den 8 /11 med Örjan Urve, Anders Jonsson och Åke Andersson som våra representanter var positivt och vi kommer att fortsätta med den verksamheten. Anders Jonsson tog sedan över och informerade kort om lokalfrågan som ännu inte är avgjord. Besked om vilken lokal vi skall vara i efter årsskiftet kommer att skickas ut via mail från Anders. Det kan bli aktuellt att vi höjer vår egen årsavgift med 100-200 kr för kommande Rotary-år. Vårt första Lunchmöte efter helgerna planeras till den 13 januari 2020.