Presidentskifte 14 juni 2024

fredag 14 juni 2024

Presidenten i SRK inledde med att hälsa alla hjärtligt välkomna till dagen Presidentskifte och terminsavslutning. Därefter gick ordet till Presidenten i Södertälje Östra Lennart Karlsson som gjorde en presentation av sin karriär inom Rotary. Karriären inleddes med att han som talare några gånger underhöll oss med sina presentationer. Han tackade därefter ja till medlemskap i klubben och fick senare uppdrag som Programansvarig och senare också Sekreterare i klubben. Han riktade speciellt tack till Örjan Urve och Lennart Axhamn som han använt som mentorer i klubben. Nu efter ett år som president kallade han fram Kurt Tjärnström som fick mottaga Presidentkedjan och en Presidentnål av honom. Kurt Tjärnström satte därefter på en Past Presidentnål på Lennart Karlsson. Kurt fick därefter mottaga Presidents Cup att vårda under sitt Presidentår och därefter före med en namnplakett innan han lämnar över till nästa President om ett år.

Kurt berättade kort om sin uppväxt i Ådalen och sin karriär inom Rotary som liknar den som Lennart Karlsson nyss presenterats. Kurt har en stor del av sin civila karriär arbetats som entreprenör och uppfinnare och han är fortfarande yrkesverksam nu senast med hangarer för militären.

Därefter gick ordet till Bo Gallon som kalade fram Håkan Swan sin fick mottaga sin andra PHF från klubben för sin insats som President under flera år. Håkan kommenterade att han nu tillträder en ny period som President den 1/7 2024 men att han därefter inte längre står till förfogande som President.

Vår hösttermin inleds med en kräftskiva på Eknäs Gård kl 17 den 16 augusti. Mer info om detta kommer senare.

Här tar Kurt Tjärnström över som President från Lennart Karlsson